Mody do minecraft

Pobieranie Modów - Info !!!

W przypadku niektórych modów podaje linki do innych serwisów hostujących pliki. Są to linki udostępniane przez autorów tych modyfikacji.

Ponieważ nie mamy wpływu na działanie tych linków:
Tu możesz zgłosić nam niedziałający link >>>

http://adf.ly/ - jeżeli plik jest udostępniany na pośrednictwem tego serwisu,
po 5 sekundach kliknij w przycisk 'SKIP AD' w prawym górnym rogu.

http://www.mediafire.com/ - w przypadku pobierania z tego serwisu,
kliknij w link 'Download (... MB)' znajdujący się na zielonym prostokącie.


Instalacja modów w Minecraft

Mody w Minecraft możemy dodawać na kilka sposobów. Na początek garść informacji wyjaśniających skąd w ogóle biorą się problemy z instalacją modów.

Początkowo w starszych wersjach Minecraft instalacja modów polegała na ręcznym skopiowaniu zawartości archiwum .zip naszego moda, do archiwum minecraft.jar , znajdującego się w katalogu gry .minecraft/bin/ . Dodatkowo należało usunąć katalog META-INF.

Było to o tyle kłopotliwe, że przed zainstalowaniem każdego nowego moda, trzeba było zrobić kopie pliku jar , na wypadek gdybyśmy chcieli zrezygnować z moda lub gdy powodował on np. crash gry.

I tu z pomocą przyszedł program MCPatcher , który te czynności wykonuje automatycznie, dlatego w zasadzie każdy mod który można instalować mcpatcher'em, możemy też zainstalować ręcznie.
Dodatkowo MCP informuje nas o potencjalnych konfliktach między modami.

Z czego wynikają konflikty modów ?
Mody często modyfikują niektóre pliki Minecraft'a, a ponieważ tworzone są przez osoby niezwiązane ze sobą, których działania w żaden sposób nie są koordynowane, często zdarza się że dwa lub więcej modów próbuje zmodyfikować ten sam plik.
Powoduje to że np. któryś z modów lub oba nie działa, może też wystąpić np. 'crash' gry.

Niektóre starsze mody wymagają też użycia specjalnego modułu o nazwie ModLoader .

MCPatcher ma jeszcze jedną bardzo ważną funkcje, nie związaną z modami, mianowicie włącza obsługę tekstur HD, czyli z rozdzielczością 32x32 i większą.

W nowszych wersjach Minecraft pojawił się dedykowany katalog mods , do którego należy skopiować plik moda.
Ułatwia to zarządzanie modami, nie trzeba już wykonywać kopii pliku jar.
Wraz z pojawieniem się modyfikacji OptiFine , która również obsługuje tekstury HD, program MCP stracił bardzo na znaczeniu.

Tym bardziej że coraz popularniejsze są mody pisane pod Forge ( Forge to taka specjalna modyfikacja, baza dla innych modów ), które w zasadzie powinno się umieszczać w katalogu mods , naszego Game_Directory.

Dodatkowo Forge poprawia kompatybilność między modami redukując niezgodności.

Podsumowując:

Jeżeli macie mody w postaci pliku jar , to skopiujcie je po prostu do katalogu mods , w waszym Game Directory .

Jeżeli nie zmienialiście katalogu w Launcherze to możecie się do niego dostać z poziomu windowsa: Start > Uruchom... i wpisujemy polecenie %appdata% a następnie przechodzimy do katalogu .minecraft i podkatalogu mods .

Jeżeli mody są pod Forge , to go zainstalujcie: Instalacja Forge >>>.

Jeżeli macie starsze mody, lub mody w formie paczek zip, możecie użyć MCPatchera .

Aby dodawać niektóre starsze mody, może być konieczne załadowanie specjalnego modułu o nazwie ModLoader, odpowiedniego do wersji gry.


W przypadku użycia moda OptiFine wraz z MCPatcher,
odznaczamy opcje domyślne MCP, jak na rysunku poniżej:

Opis instalacji i konfiguracji MCPatcher'a, oraz dodawania modów z jego pomocą, znajdziesz tutaj: Opis do Minecraft MCPatcher >>>


Mody zgodne z Minecraft 1.8.x


Mody zgodne z Minecraft 1.7.x


Mody zgodne z Minecraft 1.6.x


Mody zgodne z Minecraft 1.5.x i starsze

Forge - baza dla innych modów - opis >>>

OptiFine - dostosowuje opcje graficzne Minecraft - opis >>>

Jeżeli potrzebujesz więcej wersji przejdź na stronę projektu: OptiFine Downloads >>>

Rei's Minimap - dodaje mapkę / kompas w grze - opis >>>

XRay - widzisz przez bloki - opis >>>

TooManyItems - dostęp do wszystkich itemów - opis >>>

Dynamic Lights - dostosowuje opcje graficzne Minecraft - opis >>>

Inventory Tweaks - sortuje itemy w ekwipunku, skrzyniach, podmienia narzędzia i zbroje - opis >>>

ModLoader dla starszych modów.

ModLoader - specjalny moduł niezbędny do działania niektórych starszych modyfikacji.

Instalacja Forge w Minecraft

Forge jest specyficznym modem, jest jak gdyby bazą dla innych modów, poprawia kompatybilność między nimi redukując niezgodności. Aby go zainstalować pobieramy instalkę forge'a, odpowiednią do wersji MC. Uruchamiamy plik JAR, naszym oczom ukaże się coś takiego:

zatwierdzamy OK , instalka 'dociągnie' sobie jeszcze jakieś biblioteki, więc powinniśmy mieć połączenie z internetem.
I tyle, Forge zainstalowany.

Teraz przechodzimy do Launchera , żeby dostosować profil Forge.
ustawiamy np. jak poniżej:

Prawidłowo zainstalowany Forge powinien wyglądać jak na rysunku poniżej, informacje tekstowe w lewym dolnym rogu, oraz nowy przycisk Mods .

Po jego naciśnięciu mamy listę dostępnych modów, w tym przypadku poza trzema standardowymi Forge'a, dodatkowo zainstalowane są modyfikacje OptiFine i Rei's Minimap .

Aby połączyć Forge i MCPatcher postępuj zgodnie z tym opisem: Forge + MCPatcher >>>


OptiFine - wprowadza dodatkowe opcje graficzne, w tym obsługę tekstur HD.

A tak wygląda okno ustawień graficznych po zastosowaniu tej modyfikacji.
Jak widać doszło kilka nowych pozycji, po kliknięciu w nowe opcje przechodzimy do kolejnych okien z ustawieniami.

Poza nowymi ustawieniami grafiki, OptiFine wprowadza także obsługę tekstur HD,
można go zatem używać zamiast MCPatchera.

W przypadku gdy korzystamy z OptiFine i MCPatcher wyłączamy opcje MCPatchera jak na rysunku.


Rei's Minimap - dodaje mapkę / kompas w grze

Mod Rei's Minimap dodaje mapę do naszej gry. Mapa zawiera wiele funkcji dodatkowych przydatnych w grze, takich jak: miejsce zgonu, możliwoœć tworzenia punktów docelowych itp. Do dyspozycji jest mała mapa widoczna cały czas na ekranie podczas gry ( miejsce mapy na ekranie można ustawić w opcjach ), oraz duża mapa wywoływana klawiszem który możemy sobie zdefiniować. Ogólnie bardzo przydatna rzecz podczas gry. Działa też w trybie multiplayer.

Mod możemy zainstalować za pomocą programu MCPatcher lub w wersji jar, możemy także skopiować plik do katalogu mods naszego profilu.

A tak wygląda Mod Rei's Minimap w Minecraft, oraz jego menu konfiguracyjne, do którego wchodzimy naciskając klawisz [M] .
Jeżeli chodzi o menu, to układ poszczególnych opcji może się różnić w zależności od wersji moda.

Klikając w opcje Minimap Options , otwiera się kolejne menu ustawień, w których np. za pomocą opcji:

  • Map Shape możemy zmienić wygląd naszej mapki ( kwadrat / koło )
  • Texture wybieramy wersje mapki z teksturą lub bez
  • Large Map Scale - tu możemy dostosować rozmiar mapki według naszego uznania

Po naciśnięciu klawisza [X] , otrzymujemy większą mapę.

Jeżeli używamy także moda XRey , to jak wiemy klawisz [X] , jest również tam wykorzystywany, dlatego musimy sobie zdefiniować nowy klawisz dla włączania dużej mapki.

W tym celu w głównym menu moda, klikamy przycisk Keyconfig .

W menu które się pokaże możemy zdefiniować nasze klawisze funkcyjne, w tym w opcji Toggle Large Map interesujący nas klawisz [X] .

Mod posiada jeszcze inne funkcje np. Waypoint'y, czy inne informacje nanoszone na mapę, ale to już pozostawiam Wam do przetestowania.


XRay - widzisz przez bloki

Chyba najbardziej przydatny mod w rozgrywkach multiplayer typu PVP i Survival.
Wprowadza cztery funkcje:

  • koordynaty - w lewym rogu mamy aktualne koordynaty naszej pozycji
  • klawisz [L] - podświetlenie, przydatne w nocy i ciemnych miejscach
  • klawisz [R] - rentgen, widzimy przez większość bloków
  • klawisz [X] - podobnie jak [R], ale pokazuje też rudy minerałów

Poniżej przykład użycia tych funkcji ( screen robiony w nocy żeby pokazać działanie klawisz [L] )


TooManyItems - dostęp do wszystkich itemów

Mod TooManyItems umożliwia dostęp do wszystkich przedmiotów w Minecraft, bez limitu.
Mod możemy zainstalować za pomocą programu MCPatcher .

Od wersji 1.0.0, nie wymaga ModLoadera.

Mod działa zarówno w trybie SinglePlayer jak i MultiPlayer ,
z takim zastrzeżeniem, że w przypadku gry na serwerze musimy mieć prawa do komendy /give .

A tak mod TooManyItems. wygląda po wejściu do ekwipunku:


Dynamic Lights - wprowadza nowe efekty świetlne.

Mod Dynamic Lights, bardzo fajny mod, sprawia że pochodnia którą niesiemy w ręku oświetla nam otoczenie, bardzo wygodne podczas zwiedzania jaskiń, nie musimy co chwile stawiać pochodni na ścianach. Dodatkowo rzucona na ziemie także świeci. Teraz zanim wejdziemy w jakąś ciemną jaskinie możemy rzucić tam pochodnie i sprawdzić czy nie czai się tam jakiś potwór. Możemy też sprawdzić co jest np. na dnie wąwozu w jaskini jeżeli na taki trafimy. Poza pochodnią możemy użyć w ten sposób innych przedmiotów dających światło jak: jasnogłaz, dynia z pochodnią, wiadro lawy, czerwony proszek itp.

W wersji 1.7.10 mod udostępniany jest w formie archiwum zip, przy czy nie nadaje się ono do instalacji w MCP.

Wewnątrz archiwum w katalogu mods znajduje się plik DynamicLights-1.7.10.jar , kopiujemy go do katalogu mods naszego profilu. W katalogu jest jeszcze drugi plik UpdateCheckerMod-1.7.10.jar , ale nie jest on nam potrzebny.

Starsze wersje moda w postaci paczek zip możemy zainstalować za pomocą programu MCPatcher , lub ręcznie skopiować zawartość archiwum do katalogu gry.


Inventory Tweaks - sortuje itemy w ekwipunku i skrzyniach, podmienia zużyte narzędzia i zbroje.

Mod Inventory Tweaks wprowadza kilka przydatnych funkcji:

  • Automatycznie podmienia zużyte narzędzia, można też ustawić żeby podmieniał tuż przed ich całkowitym zniszczeniem, żeby można je było np. naprawić.
  • Zakładanie / wymiana elementów zbroi jednym klawiszem - po włączeniu tej opcji w menu moda, po naciśnięciu podczas gry klawisza [R] , zostaną założone lub podmienione elementy zbroi, na najlepsze jakie w danym momencie mamy w ekwipunku. Patrz rysunek niżej, co się stało z elementami zbroi po naciśnięciu [R] . Podmiana zbroi działa normalnie podczas gry, nie musimy być w widoku ekwipunku.
  • Sortowanie itemów w ekwipunku klawiszem [R]
  • Sortowanie itemów w skrzyniach - mamy do dyspozycji trzy przyciski: sortowanie domyślne, w kolumnach i w rzędach.

Klawiszem z trzema kropeczkami wchodzimy do menu ustawień moda.

A tak wygląda menu:

Po kliknięciu w przycisk Więcej opcji... wchodzimy w kolejne podmenu:

Jak widać na obrazku wyżej, autor informuje nas że na niektórych serwerach taka modyfikacja nie jest mile widziana.

Może ona być zablokowana przez pluginy typu NoCheatPlus .